Het nieuwe logo van Hongqi
Hongqi onthult een nieuw logo voor alle nieuwe elektrische modellen. Met dit nieuwe logo maakt Hongqi zich klaar voor nieuwe groeimogelijkheden. Met meerdere aankomende modellen voor de Europese markt breidt Hongqi zijn aanbod uit om in de toekomst grote stappen te kunnen zetten.
FAW, het moederbedrijf van Hongqi, werd in 1958 opgericht en is sinds 2022 actief op de Europese markt. In Europa is Hongqi vooral bekend vanwege de iconische volledig elektrische Hongqi E-HS9, die in 2019 in China werd gelanceerd en in 2022 op de Europese markt werd geïntroduceerd. Dit model werd ontworpen door de bekende Britse ontwerper Giles Taylor die het ontwerpteam aanstuurt vanuit München, Duitsland.
De lancering van de E-HS9 betekende het begin van een ambitieus plan voor Hongqi om het merk beschikbaar te maken op internationale markten, met als doel een toonaangevend internationaal high-end automerk te worden. Tegen 2028 wil Hongqi meer dan 1,5 miljoen auto's verkopen in Europa. Hier zal de komst van de nieuwe Hongqi EH7 een eerste bijdrage aan gaan leveren. Dit nieuwe model zal voor Hongqi zorgen voor nieuwe kansen in andere segmenten.
Het nieuwe Hongqi-logo belichaamt de toewijding van het merk aan duurzaamheid, innovatie en groene intelligente mobiliteit, met als doel de wereldwijde high-end nieuwe energie auto-industrie te leiden. Hiermee is Hongqi klaar voor de toekomst en zal het met zijn nieuwe modellen de markt verder gaan betreden.